Razvoj fine motorike ruku i koordinacija oko-ruka od temeljne je važnosti i usko je povezana s razvojem govora. Povezivanje pokreta i govora, kratki i jednostavni stihovi s kombinacijom glasova i slogova potrebnih za pravilan izgovor i bliska interakcija s odraslim osobama i vršnjacima čini igre prstima i tijelom primjerenima za uvođenje djeteta u govor i poticanje njegovog kvalitetnog i jednostavnog usvajanja.
Igre prstima i tijelom pozitivno utječu na mnoge aspekte dječjeg razvoja:
EMOCIONALNI ASPEKT: igra potiče djecu na brojna ponavljanja, a pritom i na neposredno uvježbavanje
MOTORIČKI ASPEKT: zahtijevaju usvajanje i ponavljanje određenih oblika i forma pokreta
SENZORIČKI ASPEKT:omogućuju povezivanje različitih osjetilnih sustava
KOGNITIVNI ASPEKT:omogućuju uočavanje i prikazivanje tijeka radnje, uzroka i posljedica
NEUROPSIHOLOŠKI ASPEKT:zahtijevaju povezivanje i koordinaciju lijeve i desne polovice tijela
JEZIČNI ASPEKT:potiču usvajanje jezičnih konstrukcija, pravilno izgovaranje glasova i riječi te tečnost govora, bogaćenje rječnika, korištenje različitih modulacija glasa (glasno-tiho, brzo-sporo)
Ovo su neke od igara koje možete igrati sa svojom djecom:
PRSTIĆI
Prvi prstić spavat želi
Drugi mu laku noć veli.
Treći mu je priču pričao.
Četvrti mu zapjevao,
A peti ga je pokrio.
Zaspali su zajedno prsti svi
Zvijezdama pokriveni.*
*(Trljamo i uvrćemo jedan po jedan djetetov prstić počevši od palca. Na kraju blago skupimo prste u šaku.)
BI, BA BUČICU
Bi, ba bučicu, (Naizmjence slažemo šake jednu na drugu prema gore.
Penjem se u kućicu. Spojenim jagodicama prstiju oblikujemo krov.)
U kućici ptičice ( Dlanovima prekrijemo oči.)
Sve su se sakrile.
Bi, ba bučicu, (Naizmjence slažemo šake jednu na drugu prema gore.
Penjem se u kućicu. Spojenim jagodicama prstiju oblikujemo krov.)
U kućici ptičice (Položimo dlan na dlan okrenut prema gore.)
Gnijezda su savile.
Bi, ba bučicu, (Naizmjence slažemo šake jednu na drugu prema gore.
Penjem se u kućicu. Spojenim jagodicama prstiju oblikujemo krov.)
Iz kućice ptičice ( Mašemo raširenim rukama.)
Sve su odletjele.
OVAJ JE
Ovaj je u vodu pao,
Ovaj mu je ruku dao,
Ovaj mu je jesti dao,
Ovaj mu je piti dao
A ovaj ga je poškakljao.*
*(Trljamo i uvrćemo jedan po jedan prstić počevši od palca.)
JA SAM PATULJAK
Ja sam patuljak i živim u kapici, (Rukama iznad glave napravimo kapicu.)
Mislim o tom i tom, što bih mogao raditi (Stavimo dlanove na lice i pomičemo glavu lijevo-desno.)
Mogao bih... se sakriti.* (Rukama pokrijemo lice.)
*(U zadnjem stihu dijete bira što bi moglo raditi, npr. pljeskati, slati puse, umiti se...)
IZVOR: "Stihovi u pokretu", V. Velički, I. Katarinčić, Alfa, 2011.